söndag 6 januari 2013

Lördag kväll,

...och jag passar på att gå till sportlife. Har jag inget liv?? Jodå, men jag passar på att gå och träna när vi har besök hemma, som är superbra på och dagligen tränar crossfit. Jag suger åt mig och försöker att lära mig. Vilken otroligt bra och effektiv träningsform.

Igår körde vi först tio minuters rodd, snabb takt. Därefter individuellt med tre stationer med 7 rep i tio minuter. Först sju armhävnibgar, sedan sju PushPress med skivstång och så sju pull ups. Dessa sista orkar ju inte jag så jag hoppar upp och håller emot ner. Sedan samma runda igen. I totalt tio minuter. Det låter inte jobbigt men det är det. Man är helt slut!! Efteråt ytterligare tio minuters rodd. Och jag lovar, jag var svettigare och mer slut på den halvtimman än efter en timmas löpbandsträning!!

Jag har ändrat min kost, nu försöker jag att äta enligt Paelo. Urtidskost. Eller ekologisk helst närproducerad mat som lagas från grunden, mejerifri och inget vete, pasta, ris, mjukt bröd. Det är ingen stor förändring för mig eftersom min mage inte mår bra av luftigt bröd eller mjölk och fil. Och jag känner att jag mår så bra av det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar