måndag 25 februari 2013

Intervaller

Idag blev det en intensiv och snabb träning, timmarna gick på kontoret och barnen skulle hämtas till sina aktiviteter. Men jag tog vara på tiden :-)

Jag har fått en ny kompis, min nya app 'tabata timer'. Mina ben fick bekänna färg idag! Det blev intervallträning på löpbandet idag. Först tio minuters uppvärmning, lättjogg, sedan intervaller i tjugo minuter. 20/10 i set om 8. Sedan flåsade jag som en gris, vilade en stund och sen nytt set. Så fruktansvärt snabbt 10 sekunders vila går... Jag höjde lutningen på bandet till 2% och det kändes i benen, de skakade när jag var klar. skönt! Borde ha avslutat där för att hinna duscha innan barnhämtning, men kände att jag behövde varva ner. Så jag avslutade med 15 minuters nerjogg, och gick svettig och hämtade barnen :-)

Jag fortsätter min paleokost, så bra jag kan. Halvfabrikat är bannlyst i vår familj numera. Idag blev det ljummen sallad. Jag brynte champinjoner, vitlök och sambal olek. I med tärningar från en skiva av gårdagens söndagsstek. Jag blandade en sallad på babyspenat, frön, gojibär, gurka och tomat. Tärnad avokado. En vinegrett med citronolja, vitvinsvinäger och lite honung som ringlades över. Så otroligt fräscht och jag stod mig länge!

Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar