onsdag 28 november 2012

Såå skönt!

Underbara spring i benen. En timma på löpbandet, inte hemma utan på Sportlife. Svinjobbigt, för egentligen är jag inte där i min ork. I huvudet och i vilja ja, men benen tog slut och jag svettades som en gris. Alldeles för tjock tshirt på mig... Men det stod en ambulanskollega bredvid mig som kutade i ett jäkla tempo, då kunde jag ju helt enkelt inte köra den PW som jag hade planerat... tävlingsUlrika kom fram. Så jag joggade. I en timma. Med en paus efter fyrtio minuter, toabesök. Haha! Sen ytterligare tjugo minuter. Inget snabbt tempo alls. Men jag malde på. Och jag sprang. Först med sällskap av ett TV-program, sen med ljudbok och sista tjugo med musik. Det var verkligen asjobbigt!! Och jag ville hoppa av flera gånger och gå in i det sköna solariet i stället, men envis som jag är stod jag tiden ut och varvade ner under ytterligare tio minuter på bandet.

Egentligen hade jag tänkt PW en halvtimma och sen köra maskiner, jag vill få till mina axlar och armar, och ben... och rygg... och... men jag orkade inte och tiden räckte inte heller. Idag blev det löpträning. Jag har några PT-timmar kvar från förra året, undrar om de finns kvar ännu. Ska kolla och kanske få ett program gjort med maskinerna.

Jag längtar tills jag har orken och kan köra intervaller och snabbare tempo, och börja springa ute igen. Men hur kul är det i spöregn? Det regnar ju för sjutton varenda dag :-/

Nu är benen underbart stumma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar