fredag 30 november 2012

Igår var jag seg i benen och kroppen. Träningsvärkig. Vilodag på jobbet :-) Jag har mitt kontor på våning tre i sjukhuset, mina avdelningar på våning fem och sex, och doktor och lab finns på våning två. Och jag tog inte hissen en enda gång. Efter jobbet stalltjänst, mocka fem boxar och lägga fram mat och bära vatten. Så lite träning fick jag ändå igår.

Idag har jag också jobbat, på samma ställe. Och efter jobbet hade jag inte bråttom hem eftersom jag jobbade länge och inte skulle hinna till dagis i tid så vår barnvakt hämtade barnen. Därför packade jag träningsväskan igår och la i bilen, efter jobbet åkte jag ner till Sportlife (som tydligen har bytt namn till Nordic nånting...)
Väl där ställde jag mig på löpbandet, fick sällskap av tre andra, och först hade jag inte tänkt springa utan gå. Jag har rätt ont i halsen... men två alvedon i kroppen och när de andra sprang så sprang även jag. Det är rätt så kul, de som stod bredvid är träningskillar med stoooora muskler, men jäklar vilken kass kondition de har! Jag malde på bredvid men efter en kvart tjugo minuter gav de upp och började dra i maskinerna i stället. Det är mycket lättare att motivera mig att springa när jag har 'sällskap'. Sextio minuter ställde jag in bandet på och sextio minuter sprang jag! Jag är så ofantligt nöjd! Inget högt tempo idag heller men jag sprang! Och det var stundvis sådär underbart skönt att jag bara ville springa och le med hela ansiktet!! Nu efteråt känns det så otroligt härligt! Jag gjord'et! När sprang jag en timma senast liksom :-)


Ofantligt nöjd!! Hej helg! Och hej julbord imorron!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar