torsdag 3 maj 2012

Skönt men kallt!

På dagens morgonprommis alltså. Inte lika varmt som senaste dagarna. Jag trodde det därför ingen väst på idag. Jag gick min runda direkt efter barnlämning på morgonen idag igen, före frukost. Jag läste nån stans att man förbränner mest då? Vet inte, men det känns bra. Friskt på något vis. När jag var som längst bort ringde skolan, Maja sjuk. Tur jag har mormor och morfar som kunde rycka ut. Det blev ungefär som igår, två timmars powerwalk, 12,45 km. Fantastiskt skönt att vara på g igen. Ingen träningsvärk efter gårdagens bodybalance. Konstigt för jäklar vad man sträcker ut musklerna och stretchar dem. Balance är en blandning mellan pilates, yoga och thaichi. Med en meditativ avslappning på slutet. Underbart skönt! Och ska vara en bra kombo med bodypump liksom med löpning som kan ge korta muskler. Nu går jag mina milrundor och bara väntar på att springsuget ska kännas i benen. Den känslan är underbar. Men inte ännu, det finns inte riktigt det flåset ännu. Men att gå snabbt är en bra start. Och skonsam. För både mig och hund. Nu ikväll barnvakt, och ett pass med bodypump igen. Asjobbigt. Asskönt! La på kilon på båda benlåtarna och rygglåten. Yes, jag är på g!! Ännu mera!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar