måndag 22 oktober 2012

Jag har börjat springa igen. Det går inte fort. Jag varvar med powerwalking. Det är svinjobbigt. Flåset finns men benen dör. Det är alldeles underbart! Jag kommer upp från min källare alldeles genomsvettig, och alldeles lyckorusig! Äntligen. Det är så skönt.

Idag fick jag en fot i baken från min kollega i hemsjukvården. Hon skickade ett sms där hon skrev att hon skulle gå på ett challengepass på Sportlife, ville jag hänga med? Självklart ville jag, det fanns ledig plats och nu är det gjort. Riktigt riktigt tufft pass, inteens  kul bara sk*tjobbigt. Men jag vet att om jag ger det tio gånger kommer jag att börja tävla med (mot) mig själv. Och då kommer jag tycka att det är kul. Jag kommer att bli både starkare och få kondition. Så absolut kommer jag att fortsätta. Det där var min form av träning. Stationer med tex bicepsträning, triceps, höga hopp, plankan, rygg och utfall. Tolv stationer var det idag. Första varvet en minut per station, andra varvet 45 sekunder per station och tredje varvet 30 sekunder. Det låter inte jobbigt men det var det...jag lovar!! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar