onsdag 12 december 2012

Intervallsträning...

...och nära döden. Efter en rejäl förkylniing och ungefär 2718 nysningar var jag på G igen!
Löpbandsträning på Sportlife!
Först 20 minuters mjuk skön jogg, gott driv i benen och det kändes som jag skulle kunna springa till månen. Men jag har kommit på att jag inte ska nöja mig där, jag måste upp i fart! Eller har jag för brått?

I vilken fall, efter 20 minuters uppvärmning satte jag bandet på en jäkla fart. Ställde mig med ett ben på varje sida om bandet, och körde intervallsträning därifrån. Trettio sekunders kutande för allt jag var värd, sedan vila 30 sekunder och så på bandet igen, så höll jag på, i 30 minuter. Till slut 10 minuters nerjogg igen, i samma sakta mak som i början.

Blodsmak i munnen. Illamående som kom och gick. Ben som egentligen vägrade att springa. Svett som rann ner i ögonen.

Och jag bara älskade det! Varje sekund!

Efteråt en skön stund i solariet och så världens bästa dusch!!

Nu ny Ulrika som ska baka pepparkakor med barnen, jiiihaaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar