fredag 21 december 2012

Fredag!

...skolavslutningsdag, och fullt upp inför julen egentligen. Men kände att jag behövde en stund för mig själv. Fixade barnvakt och packade väskan för att åka bort till sportlife och köra ett löppass på bandet. Jag har haft en plan inför varje pass sista gångerna. Det kan vara intervall, powerwalk (fast det brukar bli springa av när benen väl hör musiken). Det kan vara en viss tid jag ska springa eller ett visst avstånd. Idag skulle jag ha en mil i benen bestämde jag mig för. Jag hade två och en halv timma på mig innan barnvakten behövde gå och det borde ju funka. Och det gjorde det. Jag har inget jättetempo som vanligt, men jag kände att jag orkade och det var kul att springa! Min mil tog en timma och tjugo minuter. Även om det är fantastiskt långsamt är jag nöjd. Benen lydde och sprang och tiden gick fort. Jag dog inte av tristess som ibland kan hända... Jag har som mål att springa en mil på en timma. Det kanske kan bli fram i vår. Vore kul att springa musselloppets mil i augusti.

Nu sega ben.

Proppnöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar