torsdag 27 december 2012

Onsdag kväll.

Kände mig så ofantligt rastlös igår kväll. Spring i benen, men samtidigt träningsvärk i låren från gårdagens intervaller. Trots ontet bytte jag om att ställde mig på löpbandet i källaren. Barnen sov och deras kusin kollade tv så barnvakteriet var löst.
Ljudbok var bara att fetglömma, här var det hög snabb musik som gällde. Mental motivation! Framåt framåt! Väldigt tung löpning, varje steg fick tvingas fram. Men när klockan var 23, och femtio minuters löpande, gav jag mig.
Så otroligt skönt! Efteråt.

Idag skulle jag så gärna ha velat gå ner till sportlife för att träna lite styrka. Men ingen make hemma och barnen är mina dygnet runt en månad framåt. Jullov kallas det visst... och make på bortajobb, frustration blir kontentan för Ulrikan!! Jag vill ha en crosstrainer i vardagsrummet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar