onsdag 27 juli 2011

Konstigt, idag var det jäkligt trögt tungt och skitjobbigt. Inget hjälpte, inte min bästa musik, fokus på målbild, stanna och gå bitvis, kämpa och tvinga mig. Det var lika jobbigt ändå. Dessutom sprang jag mig till en fläskig halsbränna. Urk!
Så jag accepterade fakta - 'idag är det en dag utan flow, och om jag ska komma hem och slippa eländet får jag kuta på trots att det är tungt'. Så det gjorde jag. Och jag har aldrig haft sån bra tid; en genomsnittsfart på 8.18 km/timma. Det blev en runda på 10.44 km och 838 kalorier brända. Konstigt som sagt. Jag borde väl springa snabbare när jag har en bra löpardag och pigga ben? Tydligen inte. Eller jodå, nästa gång ska jag såklart slå min tid. Jag ska under timman på en mil, självklart. Så småningom.

Idag har jag dessutom gått en rejäl tur med vagn ståplatta packning och ryggsäck. Och jsg har nog slarvat med maten. Jaja, inte konstigt att benen var slut. Känns dock väldigt gott att samla mil i benen. Jag behöver många! Och jag trivs att springa på kvällarna. Mycket folk i stan idag, känns lite fånigt bara att vara hurtbulle när alla andra varit på fest eller på konsert, Håkan Hellström har varit i Havsbadet. Fast skit samma, jag kör mitt race :) as usual!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar