lördag 30 juli 2011

Tempmätaren i bilen...

...visade på 28 grader utomhus. Jag körde upp till stadens elljusspår för lite löpträning. Ville testa en ny slinga. Det var kanske överilat att tro att jag skulle kunna prestera något bra resultat. För det gjorde jag inte. Det blev bara framtvingade 6.34 km med en blandning av grusväg och den nya slingan jag kommit på, in i skogen där jag sprang på en smal stig. Över fällda träd, uppför en ravin, över rötter och stenar. En kul slinga att springa! Jobbigt men kul. En annan koncentration än att monotont kuta längs en väg eller trottoar. Det blir helt klart fler såna slingor! Lite besviken är jag dock över att benen tog slut, jag ville ha en mil i benen idag. För slut tog de. Tog totalt slut. Det var på tok för varmt att springa. En ny upplevelse för mig, jag har aldrig sprungit i värme innan. Men jag hade barnvakt och fick passa på när tillfälle gavs.

Det tog 50 minuter och jag sprang i snitt 7.53 km/tim. Skittid. 507 kalorier bortsprungna. Svettades säkert en liter och mådde illa när jag kom till bilen. Klunkade i mig en och en halv liter vatten på hemvägen.

Nu några timmar senare känns det ändå ok. Mat i magen och kroppen uppvätskad. En liten prommis till lekparken blev det efteråt. Det drar lite i benen att ge mig ut på en liten kvällsrunda också, nu är det 'bara' 24 grader ute... Får se.

Underbart med sommar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar