lördag 29 oktober 2011

Skön helgstart!

Lördag halv tio är det bodypump, jag stod redo. Ingen barnvakt så jag fick äran att gå. Trist gå ensam, men samtidigt väldigt skönt med en rejäl genomkörare. Jag har sista veckorna ökat på vikterna på ben, rygg, bröstmusklerna och utfall. Triceps är fortfarande asjobbiga, men jag ska snart öka vikter på biceps och axlar också. Magövningen är utan vikter men där kör jag sidoplankan utan 'fusk'.

Efteråt hade jag spring kvar i benen så det blev en halvtimmas lugn jogg på bandet. Skönt. Träffade 'min' PT. Han sa att han höll på att skriva ihop ett ganska så tufft program åt mig, dag för dag fram tills Göteborgsvarvet i maj. Jisses!! Men samtidigt gott med engagemang och en känsla av valuta för pengarna. Fokus ska ligga på maskinerna som stärker min bål och mina ben. Jag ska tydligen skaffa mig sega uthålliga muskler som klarar långlöpning och håller mjölksyran borta.

Ja vad ska jag säga? Det låter ju bra :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar