tisdag 21 februari 2012

Igår var det dags!

För fystestet inför nya extrajobbet. Helgen innnan bestod i Stockholmsresa med vännina, mässor, shopping, god mat och vin... Ingen träning. Mer än säkert en mils promenad mellan alla affärer, och armstyrka när alla shoppingkassar bars ;-) Jag körde och tog vägen om värmland för att lämna av väninnan, kom hem sent på söndagen efter kanske 60 mil. Aptrött.
Natten mot måndagen blev inte mycket sömn. Maja febrig och ont i huvudet. Rätt kassa förutsättningar.
Ringde min nya boss, sa att jag kommer senare i egen bil med sjuk dotter med mig. Så så blev det.
Först löpband med tio kilo på ryggen, i först en grads lutning, sedan tre grader och sedan en bra stund i 8 graders uppförsbacke. Jädrar vad tungt! Sista fem minutrarna var vidriga! Det gick på ren och skär vilja! Maja hejjade på mig!
När det var avklarat var det dags för att träna på båren. Lyfta, vända. Sen körde vi iväg och tränade på riktigt i ett hyreshus. En kollega på 80 kg la sig i och spände fast sig. Det gick bra för min del. Jag hade god nytta av mina benmuskler och hållning. Låter kaxigt men bodypumpen har ändrat på mig.
Så kontentan blev godkänd. Simning, bröstsimning och ryggsimning och livrädda docka från botten skulle övriga göra på eftermiddagen, men det hade jag redan avklarat och hade intyg på så jag slapp!

Härligt!

Idag fortsätter vab = ingen träning. Funderar på om jag ska åka och köpa en pilatesboll så blir det nåt vettigt gjort här hemma. Skulle tro att det ska vabbas resten av veckan... Puh!!

2 kommentarer:

  1. Har du inte kvar crosstrainern?
    Kram /Silje

    SvaraRadera
  2. Nää den har min käre make gett bort!! Morrr!

    SvaraRadera