måndag 13 februari 2012

Stel och eländig!

Fy fasen, jag ska lugna mig med PT-träning ett tag. Idag (!) är jag så ok i kroppen att jag klarar att gå med barnen till skolan utan att stappla mig fram. Jag har haft vansinnigt ont i benen och baken, inte vanli träningsvärk utan värk! Bara jag råkat trycka lite mot låren, eller haft ett barn i knät har jag nästan skrikit av smärta! Hur kan det bli så? Jag körde armar i början av veckan och ben i torsdags och då bara en halvtimma. Helgen har varit urjobbig. Normalt har jag en väldigt hög smärttröskel.

Nu ska jag sköta min träning själv ett tag framöver tills kroppen är igång igen. Idag ska jag ta en tur och powerwalka på löpbandet, känns det ok ska jag springa lite, annars inte. Ska bara hitta en bra bok att lyssna på...

Himla konstigt tycker jag. Men jag börjar ju bli gammal, huvvaligen! Gammal och stel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar