torsdag 3 november 2011

Testade nytt pass idag.

Igår vilodag. Inte planerat, det bara blev.

Idag krockade min träningsplan med jobbmöte och dagishämtning. Tänkte gått ner och springa på em men kom på att stadens gympaförening har ett funktionellt fyspass som jag länge funderat på att testa. Så det blev en tur till min gamla gympahall som jag hade gympalektioner i under min mellanstadietid :-) och körde det passet i kväll i stället. Lite svårt att komma in i ett nytt pass, man vet inte om man ska spara på krutet eller köra stenhårt från början. Det blev det senare. Passet var upplagt med uppvärmning, sedan fyrtiofem sekunders träning och tio sekunders vila. Intervallträning. Armhävningar, hopp, plankan, dips, språng, situps med mera. Ett par aktiviteter var jobbiga men det andra klarade jag fint och egentligen utan att ta i speciellt hårt. Avslutande stretch. Totalt en timma och kanske fyrtio minuters intervallträning. En annan gång kommer jag att komplettera med en löprunda efteråt, eller köra ner och springa på löpbandet. För det kändes lite snopet när det var slut, jag ville svettas mera och bli mer trött. Kaxigt men så var det.
Imorgon måste jag springa, helst riktigt riktigt långt. Jag har tänkt några dagar på att utmana mig och springa riktigt länge. Får se om det är läge imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar