onsdag 14 december 2011

Flow!

Åh så härligt livet är. Och träningen. Det hör ihop är jag övertygad om. Det ena ger skjuts åt det andra. Goda träningsendorfiner susar i blodbanan. Gott!!

Idag var det dags för fortsatta intervaller. Löpbandet inställt på en timma. Det är max. Himla dumt. Först tio minuters gång, sedan tjugo minuters jogg (tråkigt) sedan höjde jag upp tempot riktigt ordentligt. Sprang mina hundra steg, det tar ungefär 35 sekunder. Sedan vila 30-60 sekunder beroende på hur mycket blodsmak jag hade i munnen. I början pigga ben, mot slutet längre vila.

Det här nya är asjobbigt och vidrigt och hemskt och det gör superont i benen som är fulla med mjölksyra. De skakar. Illamåendet ligger och lurar. Kallsvetten likaså. Svimkänslan kommer och går. Svetten rinner. Efter timman, satte jag bandet på tjugo minuter till. Efter springandet körde jag rygg, axlar och bisceps. I set om 3-4x35-40. Hittade ingen triscepsmaskin, eller jo, men jag fattade inte hur man skulle göra...

Vad är det jag sysslar med? Självplågeri!? Men nu efteråt är det helt underbart skönt!

Imorgon vila!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar