måndag 5 december 2011

På't igen!

Måndag och pt-tid! Härligt! Inga sjuka barn inga möten inga besök.
Hade bestämt med honom halv tre. Jag var på plats trekvart innan. Då sprang jag på löpbandet. Det kändes att det var länge sedan, kroppen och benen otroligt starka men flåset, vsr har det tagit vägen? Snacka om färskvara. Fast jag är inte väldigt orolig, jag är snart där igen. Men. Jag. Måste. Börja. Springa. Utomhus.

Efter löpbandet körde jag själv lite benböj, och tre benmaskiner. När det var dags för pt-timmen började vi med marklyft. Tungt och jag fick puls. Jobbigt. Men kul. Därefter satte han en stång i benböjsmaskinen, i höjd med min mage, sedan hängde jag under den, höll med mina händer och drog mig upp. Herre jä*lar vad tungt. Jag blir så arg när jag inte orkar! Fn. Sedan en korsryggsmaskin, sved gott i muskeln, ont nu! Efter ryggslutsköret var det dags för bisceps att bekänna färg i tre set. Musklerna var så slut att de skakade. Jag fick nån sorts konstig kramp i underarmarna. Lite massage gjorde susen. Till sist magträning med pilatesboll. Jag har riktigt usel balans, det var svårt. Vältvarning. Men jag fick lära mig många bra magövningar med bollen. Plankan i olika varianter känns gott ;)

Hopp om livet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar