tisdag 13 december 2011

Tisdag!

Igår tur och retur värmland på jobb. Hemma sent. Ingen träning :(

Idag däremot, två timmars dito.

Först en timmas skön body balance. Det är fantastiskt skönt! En blandning av yoga och pilates, som en lång skön lugn styrkestretch. Varm i musklerna ställde jag mig på löpbanet. Ställde in på 60 minuter.

Gick först en stund i kanske tio minuter, sedan lättjogg i kanske tjugo minuter. Sedan höjde jag upp bandets fart riktigt ordentligt. Asfort på ren svenska, nästan dubbelt upp mot min springalångtfart. Sedan sprang jag intervaller. Egen variant: sprang 100 steg på bandet. Sedan ställde jag mig med en fot på var sida av bandet och flåsade. Vila kanske 20-30 sekunder sen hoppade jag på bandet igen och sprang mina 100 steg, sådär höll jag på tills jag fick blodsmak i munnen och illamåendet kom. Men det var ROLIGT!! Det var en KICK. Äntligen hände nåt på löpsidan. Tristessen bruten. Jag är taggad och längtar tills imorgon. Då ska jag köra fler 100-stegsintervaller a la Ulrika. Och dessutom ska jag köra maskiner.

Längt tills imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar