tisdag 6 december 2011

Träningsvärk!

Kommer det att vara stående varje tisdag och onsdag? efter måndagarnas pt-träning. Idag känner jag att jag äger ett ryggslut, axlar, övrig rygg och bisceps! Riktigt skönt ont! Gå in och ur bilen=ajje! Lyfta barn=ont! Jaja, smärta är bara svaghet som lämnar kroppen ;)

Idag hade jag anmält mig till ett body balancepass på fm. Jag var skeptisk, trodde inte alls att det var min grej, men har fått höra att body balance är ett bra komplement till body pump. Body pump ger korta muskler och body balancen tänjer. Så varför inte? Och det var verkligen urhärligt! Yogaövningar. Balansövningar. Ungefär som en timmas skön lite jobbig stretch, på slutet en stunds avkoppling till skön musik. Det var underbart. Så jag kommer att fortsätta!!

Efter den timman sprang jag en halvtimma på bandet. Det gick bra. Och avslutade med en stund i solariet, det var en ny Ulrika som gick ut från Sportlife idag! :) energikick!

Men - det finns alltid ett men - jag är verkligen inne i en period där det är TRÅKIGT att springa. Jag kommer inte in i det underbara springflowet längre. Jag tvingar benen fram varje steg. Och jag vet dessutom vad det beror på. Det är tristess av att springa på bandet. Skittråkigt! Jag måste ta mig ut och springa i verkliga livet! Utomhus! Inte inne på konstgjord väg med fyra väggar och en tv som sällskap.

Så nu är det bestämt, jag ska få låna en kompis stora svarta (supersnälla!) vovve som springsällskap. För det får bli kvällstid i mörkret, och det är lite läskigt (både för mig och min lille vovve som bor här hemma, han är lite mörkrädd han också).

Men nu har jag fått för mig att jag inte kan springa ute längre, att jag inte klarar det i uppförsbackarna och tusen andra orsaker. Bullshit!! Fy så tröttsam jag är!!

Ikväll ingen body pump och core för mig, ingen barnvakt. Det blir äkta hälftens tur att pumpa ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar