torsdag 8 december 2011

Torsdag!

Och Ulrikan är på banan igen. Haft två sköna timmar på gymmet. Eftersom jag nu inte kan springa längre (obs! Ironi!!;) så tänkte jag kompromissa med mig själv. Jag går väl i stället dårå. Jäkligt snabbt gick jag på bandet. Ända tills det började kännas rätt löjligt. Varför gå liksom...?? Då höjde jag några snäpp och började springa i stället. Voila! Jag kunde. Benen pigga. Total gång/löpning i 45 minuter. skönt! Som rejäl uppvärmning.
Sedan drog jag igenom de maskiner och stångstativ för benböj (heter säkert nåt fint på kroppstränarspråk!) jag hanterar, vaderna och lårens fram och baksidor,biceps, rygg och axlar fick sitt. Inte triceps dock kom jag på nu, den glömde jag. Får köra lite hantlar och dips i kväll här hemma tror jag.

Det kändes fantastiskt skönt efteråt, lite gott flow i kroppen. Äntligen!

Jag behövde nog detta, lite nytänk. Inte bara tvångsmässigt springa min mil på bandet utan faktiskt kompromissa med mig själv att ok, gå om du vill Ulrika, men hjärtat måste få jobba! Kroppen ska svettas och pulsen ska upp. Upp i kondition igen. Och till det maskinerna och skivstången som komplement.

Glad!!! Tillfreds!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar