tisdag 20 december 2011

Skön tisdagsstart!

Klockan elva noll noll pip. Då stod jag redo. Inne i stora salen på Sportlife. Body balance i en timma stod på agendan. Samma som sista passet igår kväll alltså. Jag vete sjutton om jag fick till det bättre idag. Troligtsvis inte, att stå på ett ben och sträcka ut det lyfta benen åt olika håll innebär vältvarning... pinsamt. Hur mycket jag än försöker att koncentrera mig går det bara inte, men det är ändå skönt. Och alltid kul om mina tappra försök får någon annan att skratta ;-) Trots allt så känns det att det gör nytta i min stela kropp. Löpning och bodypump ger korta muskler, då är balance-passet ett skönt komplement till träningen. Det är knappast någon pulshöjare alls, jag blir inte svettig, men musklerna stretchas töjs dras i och det är härligt! En ny instruktör var där idag, jätteduktig. Bra då blir det fler pass... nu skulle jag bara vilja ha ett rum med cyklar där nere i källaren någon stans så att jag kunde kört spinning också, som komplement till det (just nu) trökiga löpbandet. Spinning är asjobbigt, men säkert superbra för kondisen.

Nu snabblunch framför datorn, jobb i några timmar till. Lära mig nytt program... Sen releasepass på body pumpen i kväll, och som pricken över i, ett corepass allra sist. Underbara tisdag!! 

Älskar livet som är just nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar