tisdag 23 augusti 2011

Eftermiddagslöpning.

Var sugen på en långrunda och trodde att den rundan jag tänkt ut skulle vara ungefär en och en halv. Det var den inte utan bara ganska precis en mil. I vilket fall så var det en ny runda, ny vy och nya backar. Alltid en kick med nytt.
Och det bästa av allt, jag har skön kraft i benen och härlig ork i flåset. Gott att känna konditionen blir bättre och bättre. Nackdelen var att jag höll igen första fem eftersom jag som sagt trodde sträckan var längre. När jag var hemma kände jag att jag skulle kunna ha fortsatt ett tag till. Jag ska fundera ut en ny sträcka. Jag vill komma upp i km-längd. Grejen att bli utkörd någonstans med bil, hoppa av och springa hem är ett koncept som tilltalar mig och som funkar bra.

Jag blev utkörd till Finnsbo, sprang genom Fjällaskogen, ut på andra sidan i Lyse. Buabacken upp, landsväg och sen in i stan och hem.

Tid: 1 tim 12 min.
Km: 10.4 km.
Hastighet: 8.66 km/tim. Rätt ok.

Bortsprungna kalorier: 788 st. Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar