fredag 26 augusti 2011

Så satt jag där i köket

träningsklädd och 'fejsbookade' och hade samtidigt en diskussion med mig själv om jag skulle ge mig ut och kuta eller inte. Om det kanske till och med var så att det skulle kunna börja regna? Hade jag inte lite ont i mitt lår? Skoskav? Inget gehör. Så in med propparna och på med musiken, ladda appen i mobilen så jag får reda på km, hastighet och så vidare sen efteråt. Och så iväg. Nerför först en bit, sen uppför och efter två km stopp för stretch. Skönt. Det hade hunnit bli mörkt så reflexvästen var på. Skitvarmt med två tröjor, hade räckt med ett linne! Det blev en lite annorlunda runda, för jag tycker det är lite läskigt att springa i mörker...
Skön kväll, men klibbigt varm. Svettades som en gris.

Jag känner att jag fått bättre kondis sista tiden. Jag springer snabbare. Jag har mer ork i benen. Det går lättare (?). Eller lätt kommer det aldrig att bli. Jag tvingar mig fram i varje steg. Men ändå, på något sätt.

Jag har sluppit mina glasögon ikväll. Har testat linser, men de skaver trots att de ska vara med extra fukt. Synd.

Nu sitter jag på stentrappan hemma och dricker vatten och skriver. Lugnet börjar lägra sig i kroppen. Hjärnan tömd och energi påfyllt. Benen tunga. Underbart!

Tid: 57:19 min.
Sträcka: 8.5 km
Hastighet: 8.9 km/timma

Kalorier: 644 st.

Jag vill springa en mil under en timma!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar