onsdag 17 augusti 2011

Herrajomalla!!

Vad gör Öland med mig? Idag packade jag lilla väskan med träningskläderna. Efter besök i Kalmar bytte jag om i bilen (!) och bad att bli avsläppt i Resmo på Ölands västsida. Sen sprang jag. Genom Alvaret. Igen. Förbi nån mosse med en massa turister och husbilar, förbi en massa kossor och får. En miljard flugor. Sprang. Tills Alvaret tog slut. Då svängde jag höger mot vår by. Motvind sista fem. 21 grader och solen i nacken. Varmt. Jäkligt jobbigt sista halvmilen. Så jobbigt att jag lovade mig att aldrig!! göra om det. Det var då det... Nu helt underbart flow i kroppen, sådär skönt hög och en känsla av att 'jag klarar allt i hela världen'! Jag gjorde det, sprang så långt som jag aldrig gjort tidigare!! Och jag klarade det!! Lite ont i en vad, men det var bara asfaltslöpning. Det kanske beror på det?

Tid: 1 tim 48 min.
Km: 14.92 km.
Hastighet: 8.23 km/tim. Lite långsammare men samtidigt mycket längre än jag tidigare sprungit.

Jag sprang bort 1173 kalorier :) gött!! Men jag sprang mig också till en ny grej, ett hemskt skavsår, vid ryggslutet, av byxlinningen. Jösses vad jag måste ha svettats?! Ont! Stal lite av barnens salva. Världens bästa Inotyol!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar