tisdag 30 augusti 2011

Invigning Sportlife!

Och där var såklart jag på morgonen. Bara för att kolla läget, och boka pass. Lokalerna var superfräscha, helt nytt. En hall med styrketräningsmaskiner, flera löpband, crosstrainers. Det fanns en stor gruppträningslokal. Ett solarium, bastu, omklädningsrum. Ikväll har det gått två gruppträningar, först Zumba och sedan Bodypump. Jag tänkte, va fasen, jag tar båda.

Och nu sitter jag här hemma färdigtränad. En kort sammanfattning, zumba är inte min grej, jag blev knappt svettig! Däremot bodypump var superhärligt. Råträning muskelgrupp för muskelgrupp med skivstång och olika tyngder. Det där var min grej.
Underbart att äntligen ha kommit igång! Detta blir ett perfekt komplement till löpträningen. Bygga muskler och bli starkare. Ska testa bodystep också, hoppas det kan ge ytterligare flås! Men springa måste jsg, det är inte alls samma flow i kroppen efter dessa dryga två timmar som efter en mils löpträning. Jag kan tänka mig att köra ett löpbandspass efter ett bodypumppass, då är musklerna redan varma och redo för ytterligare träning. Ska testa nästa gång. Imorgon nytt pass med bodypump och även bodystep. Är inte anmäld till något av dem ännu, jag tänkte vänta och se hur kroppen känns imorgon, stor risk för ömma muskler!! Å andra sidan, träningsvärk ska tränas bort :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar