fredag 5 augusti 2011

Idag är det fredag...

Imorgon är det lördag. Och lite sommarens grand finale-helg. I alla fall aktivitetsmässigt i sommarstaden Lysekil. Det är dags för en helg i musslornas tecken, lite krystat men vad gör inte köpmännen för att dra ut på säsongen! Få turisterna att stanna lite till... I vilket fall så är det också Musselloppet imorgon. Och jag ska vara med! Jag och bästa L ska kuta tillsammans. Fem kilometer i vacker stadsmiljö, längs bryggorna, genom gamlestan över till andra sidan av halvön och vattnet på den sidan och nya bryggor. Ja jag måste erkänna att jag bor rätt så vackert!

Det ska bli kul att testa på tävling, även om jag kommer att vara rätt glad att komma runt och inte har några andra ambitioner än att inte komma sist! Jag kommer ihåg förra året, Axel var ett par månader och jag var i allt annat än i någon uns av löparform. Jag stod och kollade på start och målgång av Vattenloppet som går i stan varje år. Ett lopp för kvinnor och vars syfte är att hjälpa till med vattenprojekt i andra fattiga länder. Jag tror man borrade vattenbrunnar i Afrika något år till exempel. I vilket fall så tänkte jag där och då att jag också skulle vilja vara med i ett lopp. Det var nog då jag bestämde mig för att göra något åt alla graviditetskilon efter allt frosseri de senaste fem åren. Fem år med graviditeter, amningar, vaknätter, ingen som helst egentid utan ett ständigt fikande och rätt så kassa matvanor. Minimalt med motion dessutom.

Och nu är det dags. Fem kilometer imorgon, två komma två mil i maj! Jaja, man ska ha höga mål satta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar