lördag 17 september 2011

Grym träningsförmiddag!

Äkta hälft jobbar. Barnvakt fixad i tre timmar. Vad göra en lördagsförmiddag? Enkelt! Inte shoppa idag, utan träna! Vilken fantastisk start på dagen! Nyinsatta pass på lördag fm, hoppas verkligen det blir så framöver också.
  • Först 60 minuter Bodypump. Jag ökade på vikterna ordentligt på ben och rygg. Armarna är jag svagare i, jädrar vad skakiga de blev. Får öka försiktigt där. Skönt! Bodypump ska ge uthålliga muskler, och jag tycker mig känna en förbättring redan på löpträningen. Jag orkar mer än jag tror. Inbillning?
  • Sedan trettio minuter Coreträning. Styrketräning med hjälp av sin egen kropp och gummiband. Stärker mage och rygg. Det kommer att kännas i magen i morgon.
  • Trettio minuter löpträning på bandet i 9 km/tim-hastighet eller 6.4 minuter/km. I 1-ans lutning. Det var asjobbigt, tungt och väldigt sega ben. Orkade egentligen inte alls. Den halvtimman gick på ren och skär vilja. Fokus på musiken, låt efter låt efter låt...
Två timmars ordentlig träning. Underbart skönt säger jag nu ett tag efter! Kroppen påfylld med mat och vätska. Jag är så himla nöjd. Vilodag igår och troligtsvis vilodag imorgon. Fick liksom passa på idag, en riktig genomkörare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar