tisdag 6 september 2011

Ont!

Bodypump först, en timmas hårdträning av de stora muskelgrupperna. Ben, mage, rygg, axlar, biceps och triceps. Dessa muskler får kämpa under belastning av en stång med vikter på. Asjobbigt, musklerna skakar och det är kämpa som gäller. Härligt skönt. Mycket teknik, men inga fåniga stegkombinationer som jag inte kan hålla reda på.

När timman var över, hade jag spring i benen. (nåt måste vara allvarligt fel?) Så jag matade in 30 minuter på löpbandet och kutade där i en halvtimma. I ett lugnt behagligt tempo. Jag älskar att springa och svettas ur mig!

Idag är det ett riktigt skitväder ute. Höststorm med regn från sidan, från alla sidor. Samtidigt. Hade inte sportlife funnits, så hade jag inte rört på mig idag. Jag hade aldrig gett mig ut för att springa i sånt här höstrusk!! Vinst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar