måndag 5 september 2011

Igår vilodag idag träningsdag!

Blev rastlös här hemma, benen ville röra på sig. Dåligt samvete för gårdagens frosseri av supergoda kakor med dubbelt lager glasyr på. Mmm! Blev bjuden hos bästa L, och för lördagens godispåse (väldigt liten men ändock). Och, kom jag på nu, en bit fet brieost som jag tryckte i mig i förrgår.
Har två pass bokade ikväll, bodypump först och bodybalance efteråt. Orkade inte vänta tills dess. Axel skolas in på dagis, och jag kan inte göra något vettigt ändå. De kan ju ringa precis när som helst om att han ska hämtas. Så jag bytte om och packade ryggan. Åkte i spöregnet till Sportlife och började kuta på löpbandet. Idag var det en sån dag som är helt underbar att springa. Jag fick in benen i nån sorts helt perfekt tempo så att de bara gick av sig själva. Första fem hade jag 'sällskap' av en person på löpbandet bredvid. Vi höll hyfsat samma tempo. Jag skulle kunna ha sprungit hur länge som helst. Jag var inte ens flåsig, genomsvettig ja, men inte trött. Såna här löpardagar lever jag på länge, det är då jag riktigt känner varför jag håller på!
Med tanke på att kvällen har två pass inbokade avslutade jag efter en timma och 8.05 km. Ett lugnt stadigt tempo, 612 kalorier bortsprungna.
Flow! Glädje. Tillfredsställelse. Endorfinstinn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar